Sunday, December 18, 2011

Saya tampar awak..Saya ludah awak...


Rasanya ramai dah tengok video ni..Perghhh..marah dowh jurucakap Pemuda Umno Petaling Jaya Utara ni..Ye lah..Gambar DSN di turunkan..hina betul yek bagi diorang muka pemimpin diorang diperlakukan sedemikian...serious x faham..

Aku ni boleh dikategorikan seorang pemerhati politik yang neutral..mana yang bengong,aku kutuk..x kisah lah UMNO,PAS,PKR,DAP,MCA dan banyak lagi..tapi bagi aku,video ni sangat bengong dan menunjukkan kedangkalan mereka2 di dalam video ni..

Kenapa dangkal??satu, lepas maki hamun sebut Allahu Akbar...diorang sangat bagus apa lepas mencerca, sebut lafaz mulia tu.kira hapus dosa ke apa...ingat ni macam belajar sains ke apa..kutub utara pasti bercantum dgn kutub selatan...Yes, tindakan mahasiswa2 tersebut berlandaskan emosi tapi it's just a picture..bukan perkara besar pun..kita ni manusia, bukan Rasul..x maksum..banyak buat dosa..jadi,nak turun gambar siapa2 pun bukan dosa besar...

yang keduanya, PM sendiri x bising pasal ni..yang diorang terlebih ni kenapa...nak mengampu yaa abang..mentang2 lah PRU 13 nak dekat dah..pelbagai lagak2 mengampu yang bebal nak mampus dipertontonkan...aku boleh terima kalau PM dah bersuara..Kalau pakcik2 nak mengamuk 1Malaysia pun xpe..:p..Bagi aku,kalau PM senyap ni tanda dia x mahu isu ni diperbesarkan..kiranya benda kecil pakcik wei...:p

yang ketiganya, kenyataan jurucakap dalam video ni sangat dangkal..nak tampar..nak ludah..diorang siapa ada hak buat macam tu..mahasiswa2 tersebut ada parents..diorang ada university yang boleh menghukum diorang..pakcik jangan sibuk sangat boleh..apa perasaan parents mahasiswa yang pakcik nak tampar dan ludah ni..I bet you are a parent too and now what kind of feeling if someone curses your son or daughter..Confirm bengang kan..Cuba bayangkan anak2 pakcik dihina seperti pakcik hina diorang..mesti diorang rasa terhina kan..:p..Pakcik x fikir ke masa buat recording video ni kesan kepada keluarga pakcik..Saya peduli apa kesan kepada pakcik, saya cuma kesian dekat keluarga dan saudara mara pakcik..:)

Sesungguhnya, sila buang gelaran panglima perang tu..Bila si bebal CSL hina hudud, kenapa x hentam dia..adakah dia kawan anda..tapi bila si Karpal hina hudud, kaw2 punya statement..banyak lagi perkara yang lagi bagus untuk pakcik2 ludah dan tampar...Janganlah kerana marahkan nyamuk, dibakarnya satu kelambu entah betul ke x peribahasa aku ni..Sekian

Saya x suka tampar awak..Saya xnak ludah awak

No comments:

Post a Comment