Saturday, December 10, 2011

Counselling Session (Satu Peluang)

Assalamualaikum...

Wednesday, 7/12/2011, 2.30 p.m, buat pertama kali dalam hidup aku, I was attending a counselling session for the purpose of my counselling assignment..Amazing giler..Muhammad Afif met someone who was a stranger and professional one and told everything about my life...haha..Dengan kawan, keluarga yang cukup rapat dengan aku pun aku x cerita..

Mula2 aku agak reluctant untuk buat benda ni sebab ini sangat bukan nature aku..attitude bangang aku yang mengatakan my problem is my problem, why I need to bother people to hear and solve it selalu aku pegang menyebabkan aku lebih suka pendam rather than share it to someone sebab tu kerja nak emo je memanjang..Pengalaman menghadiri sesi kaunseling ni bersama counselor Bro WMA sangat lancar, best dan menyenangkan hati..It is really a good feeling for me...

Bro WMA sangat memahami apa yang aku rasa..sampai dia boleh detect yang badan aku dah berada di tahap penat, letih dan stress melampau..well done afif..dia sampai memberi warning yang situasi aku ni boleh membawa kepada depression which is tahap teruk untuk stress..padan muka kau afif...Well, when he told so, aku rasa tindakan aku untuk stop from joining any program starting next semester is a good decision..Aku dah terlalu memberi fokus kepada program2 yang aku sertai..nak buat macam mana, itu je aku pandai..nak bersukan hampeh..:D..Bila aku datang Aikol je, office mesti call...datang je Aikol, office call...I'm getting fed-up with it..seriously..Diri aku bukan untuk ini semua dah..sampai bila aku harus tersekat di dalam satu suasana sahaja...masih banyak lagi peluang yang aku harus ambil di luar Aikol tu..tambah2 peluang belajar agama..begitu banyak kuliah2 agama yang sering dianjurkan di luar Aikol tapi aku x pergi..alasannnya disebabkan penat...

Sesi kaunseling ni sangat memberi aku satu perspective baru terhadap kehidupan aku ni...Aku harus memberi ruang kepada diri aku untuk belajar perkara lain..x kisah benda laro atau bagus...hahaha..janganlah terlalu memikirkan sesuatu yang x patut..I should know how to appreciate this life..Life is only once in this world..If Allah dah kasi order your time is up, memang x dapat nak buat apa lagi..Dan InsyaAllah, aku memang ke arah perubahan tu..

Terima kasih Bro WMA..nanti next time saya pergi lagi ke Counselling Service tu..haha...Terima kasih juga kepada sesiapa yang pernah menjadi tempat aku menjadikan sesi kaunseling secara x bertauliah..I do appreciate it...Aku beruntung dikelilingi orang2 yang sanggup bertanyakan keadaan aku ok ke x even aku buat diam je..Sesungguhnya Allah sahaja mampu membalas jasa2 kalian...

*Satu Peluang*

2 comments:

  1. wah, gi consult ngn abg wan ek..dia sempoi kan.

    ReplyDelete
  2. a'ah...sangat sempoi..dia sangat compose,cool..best lah...hehehe

    ReplyDelete