Friday, March 11, 2011

Dia..Insan yang Bertakhta

Bismillahirahmanirahim.....
Part 1: Family
Aboh - Seorang yg cool...even kalau nak bercakap kena tinggikan suara akibat masalah pendengaran (apik dop derhaka kan aboh), dia masih lagi layan gok anok dia sorang ni hok cakap banyok & kuat blebel...Sejak aku masuk UIA ni,aku rasa hubungan aku dgn aboh makin kuat..ye r,study bab2 Islam kat Uia ni dengan aku satu-satunya anok hok duk masuk skoloh agama,boleh mutoh hijau gok ket g..anyway,semoga Aboh terus sihat dan boleh melihat apik kahwin ket g (mood: GATAL!)

Ummi - Garang! tu je..teringat time mengaji..kena katok sokmo sbb ngaji laju dok oh + aku ni doh r pelat time kecik2 (mcm mana lah aku leh amek laws ni)..seorang guru yg tegas..teringat time amek spm dulu,ummi siap ckp kalau dop dpt a1 utk paper BM,siap..ye r,malu kot anak cg BM tapi xleh a1..alhamdulilah,even aku satu-satunya dlm siblings aku except si gemok tu yg x pernah dpt straight a's dlm mana2 exam,ummi still percaya pada kebolehan dan kemampuan aku..tanx a lot ummi..be strong and sila makan ubat kalau dop sihat..sekian..

Abang - Budak SHAMS (aku Gong Badok je)..walaupun dia ganas,paksa sokmo aku urut dia tapi dia bekas juara hafazan tu..(bangga wase)..walaupun dia pernah ada masalah,aku tetap syg dia..hopefully,dia terus menjadi abang dan pelindung kepada keluarga aku...amin...

Awa - The only girl yg boleh teman ummi..pe'el mcm laki..time skoloh habis bnd dia kabat...aissh...tapi otok bijok..budak SHAMS gok ni...slalu nok gaduh dgn aku...tapi dia sgt caring (betul ke awa)..skrg dia jadi cikgu kat Johor dan baru2 ni dia ada masalah..tapi dia kuat and buat derk je (effect hidup dgn adik beradik laki)..semoga awa terus kuat k...

Anan - Adik 1st aku..sorang ag pale otok cerdik..budok SMKATJ tu..skrg kat CFS nilai amek econs..ada gok r org hok aku boleh buat geng ket g..dia ni pelik sket..jenis x bercampur gaul dgn orang..rela duduk dumoh,tgk tv,main tenet,main dgn budok gemok..org suruh drive kete g jalan pun xmboh..dia pernah cite orang kenal dia kat skoloh tapi dia dop kenal orang tu (wei,g jalan gok!)..slalu gok baloh dgn aku..biasa r,pe'el aku hok paling musang skali..sume org kot aku nok gaduh..tapi gaduh pun,aku tetap syg dia..cepat sikit masuk gombok..leh balik raya skali!!!

Abiyd - Adik kedua..baru 10 tahun..konpem kaya budak ni bila yg atas2 dah kaya..gemok + gemok + gemok...x padan dgn umur,saiz badan mcm budok skoloh menengoh...sgt manja..marah sikit,nok nangis doh...aissh...sabo je r...alhamdulilah,dia seorang yg pandai...tahun ni dia jadi pengawas..(ada jugok org ikut jejak langkah aku..haha)..sgt suka tgk muka dia time tidur..comel...:)..semoga Abiyd terus berjaya dan jadi adik yg x gedik dan manja k...

*Part 2 akan menyusul kemudian...kawan2...

2 comments: