Friday, March 18, 2011

Dengar Cakap Orang......

Assalamualaikum....
Penat tapi lega...i really have a hectic week...dealing with many things and people (sape2 yg rajin baca blog aku dan follow Fb aku konpem tau kan pasal apa)..Begitu banyak perkara2 bagus dan penuh hikmah yg aku dapat dalam minggu yg menyebabkan airmata aku keluar macam x tahan dah nak kencing....;)

Seperti yg dinyatakan pada post yg lepas,aku macam org gila menyerang dua seniors yg aku rasa enough and enough i'm dealing with them (aku ada alasan kukuh kenapa aku serang org2 macam tu)...tapi let bygone be bygone...melalui perkara inilah,aku menerima pelbagai nasihat,kata2 semangat dan amarah dari org lain..mula2 aku konpius gak,i thought that people especially that always in my side should support what i have reacted towards them BUT selepas a lot of muhasabah, aku beruntung dan memahami kenapa mereka2 marah sama aku...

Bermula dengan roomates aku sendiri, so sorry for PAAN , KEROL DAN ACAP sebab aku mengamok time korang nak study criminal...i noe and believe you guys mesti menyampah dgn aku sbb time2 kritikal nak test criminal r aku buat hal..sorry guys...i can't control my emotion anymore...Keesokan harinya, Ustazah Ramizah menjadi org kedua aku melepaskan kekecewaan aku...nasihat dia,lupakan org2 macam tu..biarkan mereka...jgn ia menyebabkan awak x boleh focus utk criminal test malam ni...simple tapi sgt mendalam...thanks a lot ustzah (rasanya this sem saya lebih kerap jumpa ustzah compare time blaja ICL dulu...hahaha)

Kemudian,makin ramai yg mengingatkan aku tentang tingkah laku aku especially phrases yg aku guna untuk buat status FB aku...alhamdulillah,it is really a meaningful things to me...nasihat daripada AB losoq (thanks a lot kak long sbb paling bnyak nasihat uteh, thanks to u ucu sebab sudi mendengar amukan aku, thanks to u too Along sebab mendengar bebelan ku time study criminal sama2 and lastly thanks to uda sebab memerangkap uteh dgn ajok g makan & sirah x bernoktah yg bermakna utk uteh)...nasihat2 dari AB Jogja dan students exchange (Kak beb,achoq,achik,kak ulfah,abg mukhlis,abg paan yamin,abg adam)...nasihat2 dari senior2 yg btol2 aku kagumi kat aikol ni (Kak Yan,abg mukhils lagi..hehe, dan paling x sangka abg raden,ex-PM AF yg lepas pun ada memberi nasihat kat aku..nervous gak den orang2 besor tegor aku ni..hehe)...x lupa juga kawan2 aku kat aikol yg memahami aku (thanks yus,rafiq sebab komeng lawok sek2 mu..thanks to everyone yg mengomeng distatus FB aku time aku meroyan hari tu macam aimi)

The most valuable thing yg aku dapat bila perkara ni berlaku,aku lebih dekat dengan Allah..bila aku bersembahyang jemaah di masjid,mendengar tazkirah2 org kat masjid (nak join segan..hehe), mengaji macam xnak berhenti, solat sunat taubah yg x terkira aku dah buat sebab benda ni,hati aku yg selama ni gelap pe daku kuali ni rasa tenang sangat2...Ya Allah,aku memohon agar Engkau terus menetapkan istiqamah ku dalam melakukan ibadat2 yg Engkau suka ini setiap hari, bukan hanya dan ketika aku memerlukan-Mu sahaja...Aku percaya Engkau Yang Maha Pemurah, Maha Mengasihani akan memudahkan dan memakbulkan doa ku ini...Ameen....

Sekian,wallahualam.....

3 comments:

  1. Verily after every difficulty there is relief 94:5

    stay strong mawi! :)

    ReplyDelete
  2. let bygone be bygone...xyah stress2...hidup kena rilex...bykkan ibadah..chill (◕‿◕✿)

    ReplyDelete
  3. korang yg komen diatas..hehehe...tanx 4 da reminder...:)

    ReplyDelete