Friday, February 25, 2011

Luahan Hati dan Perasaan

Dengan Nama Allah, Maha Pemurah, Maha Penyayang...

dah lama x update blog yg bajet famous ni...terlalu banyak benda yg datang dan pergi semenjak pemergian arwah nenek ku..terlalu banyak emosi dan perasaan yg aku dapat sehingga aku rasa aku x dapat tahan lagi...

terima kasih kepada dua senior yg telah menjadi tempat luahan hatiku..x pasal,akak berdua kena dengar bebelan junior sorang ni..

people will always have some place to let out all those emotions in their mind and heart..but me..they have their parents, mereka ada teman2, yg laki2 ada gewe masing2 and vice versa...mereka cukup senang meluahkan apa yg terbuku dihati mereka..

aku??
Aku ada ummi dan abah (panjangkan umur mereka Ya Allah) tapi cukup susah utk aku bercerita dgn mereka kalau mahu dibandingkan dengan adik-beradik aku yg lain..Egokah daku ini??
Aku ada teman2 dari zaman sekolah,PLKN dan sekarang UIA (x termasuk segala kem2 dan pertandingan2) yg aku boleh ceritakan apa yg terbuku dihatiku (nak ke budak2 ni dengar cerita aku?) tapi aku x ambil kesempatan tersebut..Egokah daku ini??
Aku xde gewe..jadi ni x masuk port!!!!

Adakah ego menyebabkan aku payah berkongsi sesuatu dengan orang..aku bukan ego..aku x suka menyusahkan orang (bunyi macam ego)..walaupun aku ni bukan jenis yg berdikari dan senang sgt tapi aku cuba untuk tidak menyusahkan orang disekeliling aku yg aku cukup sayang (konpem kena gelak) untuk merasai sama kesusahan aku..aku takut aku akan mengambil kesempatan terhadap mereka yg sudi membantuku..aku ni bukan kuat sgt melawan hasutan syaitan (perangai aku pun dah mcm setan)..aku xnak jadikan ini sebagai batu loncatan (sampai sekarang aku x faham penjodoh bilangan ni) utk aku terus menyusahkan mereka...

Let it me the only person yg akan terus memendam segala masalah,perasaan yg bercampur aduk ni daripada diketahu ramai orang..payah2 sgt,aku ada Allah dan aku pasti Allah selalu bersama hamba-Nya yg mencari Dia sebagai tempat mengadu terbaik di dunia...

Doaku spada-Nya agar mereka yg menyayangi daku terus dipanjangkan umur..biarkan aku menghadap Mu terlebih dahulu daripada mereka2 yg banyak menyokong dan membantuku di dunia ini..


sila jaga kesihatan yek Aboh..
gemok,belajar biar pandai..

No comments:

Post a Comment