Sunday, October 9, 2011

Me + Negative

Assalamualaikum...
orang selalu nak dengar benda baik2 kan..
memang ajaib siapa2 yang suka dengar perkara2 yang orang x suka pasal diri sendiri...
tapi kan, cuba fikir bagaimana kita nak berubah menjadi baik kalau kita xnak mendengar benda2 buruk even entah betul ke tak...
Di sini, saya senaraikan perkara2 dan benda2 buruk yg saya rasa buruk tapi saya buat bodoh je...:

1. Loud speaker @ lantang bersuara tanpa peduli dah hati dan perasaan orang.
2. mulut terlalu lancang a.k.a xde bil...
3. too emotional a.k.a mussang (Qalqalah terengganu)
4. x pandai bahagi tugas as a leader..nak bolot semua je..bukan tamak kuasa tapi sikap x suka menyusahkan orang aku ni dari azali macam ni menjawab pulak aku ni
5. x pandai bergaya..kalau pergi kelas, rotate baju sama je...
6. bajet bagus (macam Ilyas cakap)
7. degil tahap cipan sebab tu kepala aku besar kot
8. x pandai mengalah..selalu je rasa nak menang dah aku ada points,aku lawan lah..hehehe
9. x reti nak kemas katil..baru jantan sejati  
10. selalu buat notes last2 minute...benda buruk ke ni?   

Ini apa yang aku rasa buruk pasal aku..mungkin ada banyak lagi tapi aku je yang x sedar..
aku mahu mengubah fikrah hidup aku..
aku dah penat melalui hidup-hidup yang penuh dengan negative things ni..
I'm getting old...
Even baru 22, single and handsome (^^), ini x menjamin apa2..
Maut pasti boleh datang menjelma bila2 masa..
Jadi, aku harus segera berubah..
Biar perlahan asalkan mampu menghasilkan bunga yg cukup indah di masa hadapan nanti..
InsyaAllah...:)

p/s : needs update my playlist..getting bored dengan lagu-lagu dalam laptop aku ni...


No comments:

Post a Comment