Sunday, September 17, 2017

Malaysia Berduka

Assalamualaikum..

For a past 2 weeks, 2 berita sedih dari Malaysia. The previous Agong dan juga Sultan Kedah, Almarhum Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah ibni Almarhum Sultan Badlishah mangkat di Istana Anak Bukit, Alor Star Kedah pada umur 92 tahun. Moga roh arwah dicucuri rahmat oleh Allah SWT.

Selain itu, kita juga dikejutkan dengan kematian 21 murid tahfiz Pusat Tahfiz Ittifaqiah bersama 2 orang lagi guru mereka dalam kejadian kebakaran yang sah merupakan perbuatan khianat atau arson attack. Kes ini sumpah buat aku menangis melihat video, gambar dan semua perkara berkaitan dengan kes ini. As pengamal undang2, aku takkan mengulas lanjut isu ini sebab ada perkara2 yang harus dihormati. As truly Malaysian, kita seharusnya menjadi sabar, positif, tidak menularkan perkara yang tak sepatutnya dan banyak lagi dalam isu ini. Let the enforcement officer do their job. Pape hal, tahniah pasukan polis sebab siasat cukup cepat dalam isu ini. Tahniah

Waktu menaip ini aku berada di Johor Bahru selepas hampir 2 bulan tak outstation. Kes apa?Biarlah rahsia. Aku ingat nak buat review hotel yang aku stay untuk 4 hari ini. Nantikan dengan hashtag #bilaafifulas . See you next post. Xoxo

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment