Sunday, September 30, 2012

Being Nice?

Life is really not an easy path..Ada je naik turun..macam Allahyarham Tan Sri P Ramlee dalam lagunya, hidup ini ibarat roda dop tau lah roda gapo hok ye mikir time wat lagu ni , sekejap diatas, sekejap di bawah..People will sembah n sanjung kalau kita berada di atas...People will curse and ignore kita kalau kita berada di bawah..

Being nice is not wrong..well, in sometimes...However, it is really hard to do it if people in our surrounding asyik nak memalatkan kita dengan ambil kesempatan terhadap kita..Susah sebenarnya bila hidup dalam kelompok yang pelbagai ragam dan pe'el ni...Macam aku,hidup di aikol tu aku jujur cakap susah..susah bukan sebab law subjects selalu score haha...tapi susah dengan orang-orangnya...Bermula lah dari yang administration, lecturers and the most difficult person that I really hate to handle is kawan sendiri..

Aku cuba berbaik dengan semua orang tapi....hmmm...aku x mengharapkan apa2 pun, I'm a clueless one..For God sake, apa guna kawan kalau x remind kan aku benda2 penting...nak aku tunjuk kasih sayang 24 jam ke apa..bodoh bin bahlul ke apa pengaruh Hamid J...I'm not a person who will show kasih sayang aku mcm orang xde kerja nak buat.. Get a life lah wei..Don't be a such petty man..

Seriously, final year ni mmg mencabar kesabaran aku betul..Aku dah nekad, being nice is totally useless dgn orang2 bijak tapi bodoh sombong dalam uia..Now,aku just nak fokus amanah aku untuk SEP dan AF, belajar betul2, graduate dgn pointer cambest n blah dari sini..I'm getting tired and fed up with people at aikol..aku rindu zaman sekolah2..even budak2 sekolah aku bodoh tahap gampang tapi diorang tahu satu value; a real friendship...diorang x pandai memalatkan orang even diorang ni sekolah x habis n asyik keluar lepak je..I really miss that moment and that's it, aku cuma perlu bertahan just for one year only and aku xkan tengok muka2 hipokrit dalam aikol tu...

No comments:

Post a Comment